1 Mart 2015 Pazar

Fragmanlar 9.8.1: Ferhad'ın Cenazesi - Abbas Marufi













...*

Acaba başımı sizin omzunuza koyup gözyaşı dökebilir miyim? Bilmiyorum. O kadar yorgunluktan sonra, mahmur, uykulu bir surat ve yanımda iradesizce sallanan kollarla size sığınabilir miyim? Sizin o zaman yapacağınız ne olacak? Sıkıca bana sarılacaksınız ve teninizin hararetini bana geçireceksiniz, ikide bir parmaklarınızla tenimi okşayacaksınız, sanki omurgalarımı yoklayıp tek tek sayıyorsunuz, acaba bir tanesi eksik mi diye. Kah kendinize gelip de sırtıma vurarak “Sakin ol!” diyorsunuz. Başka bir şey de demiyorsunuz, aklınıza bile gelmiyor ben neden ağlıyorum, derdim ne? Sormuyorsunuz ben nerden geldim, neden yağmura tutulmuş bir serçe gibi yüreğim böylesine çarpıyor?

Hayır! Yapamazdım artık.

O uzak ve uzun yolculuklardan sonra, yıllarca yalnızlıktan ve yıllarca o siyah ve parlak gözlerden uzak kaldıktan sonra, artık avare olamazdım.Bir evin penceresinden, bir bakışıyla benim hayatımı yakan o gözler. Kaybedeceğim ne varsa kaybetmiştim zaten. Kendimi bir çift gözün uğrunda feda etmiştim, belki de o gözler çok önceden benim hayatımı zehirlemiştir. 

...

[Ferhad'ın Cenazesi, Abbas Marufi, Çeviri: Mahmud Sarrafi, Tûtî, 9. Sayı, Mart-Nisan-Mayıs 2015, s.82-84]

________________

Abbas Marufi 1957, Tahran doğumlu yazar. Tahran Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dramatoloji bölümünden mezun oldu. Öğrencilik yılla­rında gazetecilik yaptı. Üniversiteyi bitirdikten sonra çeşitli liselerde ede­biyat öğretmenliği yaptı. Edebiyat çalışmalarına ünlü edebiyatçı Huşeng Gülşiri gözetiminde devam etti. Marufi’nin Güneşin Gözü Önünde isimli ilk öykü kitabı 1980’de yayımlandı. 1990’da Gerdun isimli bir edebiyat dergisi çıkardı. 1992’de Iran Çağdaş Yazarlar Birliği Başkanlığını yaptı. Ölüler Senfonisi romanıyla dünyada tanındı. “Ölülerin Senfonisi”nin yanı sıra Ferhat’ın Cenazesi, Kargaşa Yılı, ve Feridun’un Üç Oğlu Vardı isimli ro­manları da bulunmaktadır. Yasemin Kokusu isimli öykü kitabı Amerika’da yayımlanan, tiyatro oyunları da bulunan Marufi, ailesiyle birlikte Alman­ya’da yaşamakta ve kitapçılık yapmaktadır.